1-اضافه کردن کتاب خانه به برنامه:
#include
#include <Adafruit_GFX.h>
#include <Adafruit_PCD8544.h>
2-تعریف اسم صفحه و پایه های متصل به آردوینو:
Adafruit_PCD8544 display = Adafruit_PCD8544(7, 6, 5, 4, 3);
3-راه اندازی اولیه:
display.begin();
4- تنظیم کنتراست صفحه:
display.setContrast(50);
5-پاک کردن صفحه:
display.clearDisplay();
6-سیاه کردن یک پیکسل:
display.drawPixel(10, 10, BLACK);
7-آپدیت کردن صفحه:
display.display();
8-طول صفحه: این دستور طول صفحه را خروجی می دهد.
display.width()
9-عرض صفحه: این دستور عرض صفحه را خروجی می دهد.
display.height()
10-تعیین اندازه متن:این اندازه می تواند از 1 الی 5 باشد.
display.setTextSize(1);
11-تعیین سیاه یا سفید بودن متن:
display.setTextColor(BLACK);
12-تعیین موقعیت مکان نما:
display.setCursor(x,y);
13-چاپ یک عبارت:
display.print("Hello, world!");
14-چاپ یک عبارت و رفتن به خط بعد:
display.println("Hello, world!");
15-چرخش متن:به اندازه n*90 درجه در جهت عقربه های ساعت می چرخد.
display.setRotation(n);
16-کشیدن دایره:
display.drawCircle(x, y, r, BLACK);
17-کشیدن مثلث تو خالی:
display.drawTriangle(x1, y1, x2, y2, x3, y3, BLACK);
18-کشیدن مثلث توپر:
display.fillTriangle(x1, y1, x2, y2, x3, y3, BLACK);
19-کشیدن مستطیل توخالی:
display.drawRect(x, y, w, h, BLACK);
20-کشیدن مستطیل توپر:
display.fillRect(x, y, w, h, BLACK);
یادتان باشد که نظرات شما مایه دلگرمی ماست.
نظرات شما عزیزان: