آموزش آردوینو قسمت هفتم برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110

آموزش آردوینو قسمت هفتم برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110

آموزش آردوینو قسمت هفتم برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110,وارد دنیایی جدید و زیبا شو و از تکنولوژی لذت ببر.

آموزش آردوینو قسمت هفتم برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110

1-اضافه کردن کتاب خانه به برنامه:

#include
#include <Adafruit_GFX.h>
#include <Adafruit_PCD8544.h>

2-تعریف اسم صفحه و پایه های متصل به آردوینو:

Adafruit_PCD8544 display = Adafruit_PCD8544(7, 6, 5, 4, 3);

3-راه اندازی اولیه:

display.begin();

4- تنظیم کنتراست صفحه:

display.setContrast(50);

5-پاک کردن صفحه:

display.clearDisplay();

6-سیاه کردن یک پیکسل:

display.drawPixel(10, 10, BLACK);

7-آپدیت کردن صفحه:

display.display();

8-طول صفحه: این دستور طول صفحه را خروجی می دهد.

display.width()

9-عرض صفحه: این دستور عرض صفحه را خروجی می دهد.

display.height()

 10-تعیین اندازه متن:این اندازه می تواند از 1 الی 5 باشد.

display.setTextSize(1);

11-تعیین سیاه یا سفید بودن متن:

display.setTextColor(BLACK);

12-تعیین موقعیت مکان نما:

display.setCursor(x,y);

13-چاپ یک عبارت:

display.print("Hello, world!");

14-چاپ یک عبارت و رفتن به خط بعد:

display.println("Hello, world!");

15-چرخش متن:به اندازه n*90 درجه در جهت عقربه های ساعت می چرخد.

display.setRotation(n);

16-کشیدن دایره:

display.drawCircle(x, y, r, BLACK); 

 17-کشیدن مثلث تو خالی:

display.drawTriangle(x1, y1, x2, y2, x3, y3, BLACK);

18-کشیدن مثلث توپر:


display.fillTriangle(x1, y1, x2, y2, x3, y3, BLACK);

19-کشیدن مستطیل توخالی:

display.drawRect(x, y, w, h, BLACK);

20-کشیدن مستطیل توپر:

display.fillRect(x, y, w, h, BLACK);

یادتان باشد که نظرات شما مایه دلگرمی ماست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 5 خرداد 139814:57محمد حسین حقیقی
آخرین مطالب